9/6/07

Μια αεροπορία χωρίς φτερά


Πριν λίγες ημέρες δημοσίευσα στην εφημερίδα "Πολίτης" ρεπορτάζ, με το οποίο αποκάλυψα ότι τα ρώσικα ελικόπτερα Mil Mi-35 της 450 ΜΕΠ, έχουν καθηλωθεί και οι πιλότοι αρνούνται να πετάξουν. Επειδή από κάποιους συνάδελφους μου, που διεκδικούν την αποκελιστική αντιπροσωπεία του πατριωτισμού, επικρίθηκα γιατί αποκάλυψα απόρρητες πληροφορίες της άμυνας, θεωρώ πως πρέπει να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα.
Προβληματίστηκα πάρα πολύ πριν δημοσιεύσω τις πληροφορίες που είχα, αφού πρώτα τις έλεγξα και τις διασταύρωσα με πάρα πολλές πηγές. Πείστηκα ότι ήταν πολύ πιο πατριωτικό, να αποκαλύψω την τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η άμυνα της Κύπρου, από το να συγκαλύψω ένα πρωτοφανές σκάνδαλο.
Έχουμε και λέμε:
Η 450 ΜΕΠ διέθετε 12 ελικόπτερα Mil Mi-35 τα οποία είχαν αγοραστεί από την Κυβέρνηση Κληρίδη και μεταφέρθηκαν μυστικά στην Κύπρο. Επρόκειτο για τα μοναδικά επιθετικά αεροπορικά μέσα που διαθέτει η Κύπρος. Πέρυσι στις 5/7/2006 κατέπεσε ένα από αυτά τα ελικόπτερα, και σκοτώθηκε ο Ρώσος Σμήναρχος Yuri Oleinik και ο Κύπριος Σμηναγός Ανδρέας Παπασωζόμενος. Φέτος στις 10 Απριλίου άλλο ελικόπτερο έκανε αναγκαστική προσγε΄θωση γιατί "έχασε" τα υδραυλικά του. Μετά από αυτό το συμβάν αποφασίστηκε η καθήλωση των ελικοπτέρων, τα οποία εδώ και καιρό θα έπρεπε να έχουν παέι για γενική επισκευή αφού έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τις ώρες πτήσης που προβλέπει ο κατασκευαστής. Πέραν αυτού η συντήρηση των ελικοπτέρων είναι αδύνατη αφού τα εγχειρίδια είναι γραμμένα στα ρώσικα και δεν έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά ή έστω στα αγγλικά.
Τα δύο ελικόπτερα Bell UH-1 "Huey", που είχαν παραχωρηθεί δωρεάν το 2001 από την Ελλάδα, αποσύρθηκαν κατόπιν πιέσεων των Αμερικανών που δεν επιτρέπουν μεταφορά αμερικανικού στρατιωτικού υλικού στην Κύπρο.
Από τα δύο εκπαιδευτικά αεροσκάφη PC-9, το ένα έπεσε τον Σεπτέμβριο του 2005 και το άλλο μένει στο έδαφος αφού δεν έχει συντηρηθεί.
Το 2002 έπεσε το ένα Bell 206L Jet ranger III και έστειλε στον θάνατο τον Αρχηγό της Ε.Φ Αντιστράτηγο Φλωράκη και 4 ακόμα αξιωματικούς.
Το αεροσκάφος Islander BN-2A παραμένει και αυτό στο έδαφος καθώς είναι πεπαλαιωμένο και χρησιμοποιείται σε εξαιρετικές περιπτώσεις για εκπαιδευτικούς σκόπους.
Τα ελικόπτερα Pezetel που παραχωρήθηκαν από την Πολωνία, κρίθηκαν επικίνδυνα και δεν πέταξαν ποτέ. Σε ενέργεια (αν και εδώ και μήνες δεν έχουν κάνει την εμφάνιση τους) είναι μόνο τα δύο γαλικά ελικόπτερα Gazelle SA 342 L1.
Το ίδιο τραγική είναι και η κατάσταση στην Αστυνομία η οποία έχει σε ενέργεια μόνο ένα ελικόπτερο Bell 412. Το άλλο είναι στη Σουηδία για συντήρηση ενώ το αεροσκάφος Islander BN-2A παρουσίασε οξείδωση στο φτερό και απότον περασμένο Νοέμβριο δεν έχει αποφασιστεί αν αξίζει τον κόπο να συντηρηθεί ή να αποσυρθεί.
Τέλος, τα δύο ρωσικά ελικόπτερα Mi 172, που αναμενόταν να παραδοθούν τον Απρίλιο από την εταιρεία ΚΑΖΑΝ, δεν φαίνεται να φτάνουν ποτέ στη Κύπρο. H εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει απλώς τα όσα είχα αποκαλύψει στον "Πολίτη" στον Απρίλιο του 2006 για τις σκοτεινές πτυχές του συμβολαίου....
Λοιπόν με βάση τα όλα περιέγραψα για την κατάσταση των αεροπορικών μέσων είναι προφανές ότι δεν μπορούσα να κρύψω την καθήλωση των Mil Mi-35, καλύπτωντας την Κυβέρνηση η οποία έχει αφήσει την Άμυνα να διαλυθεί. Είναι παράδοξο ότο οι μόνοι που παρεξηγήθηκαν ήταν δύο συνάδελφοι μου δημοσιογράφοι. Ούτε ο Υπουργός Άμυνας ο οποίος μου τηλεφώνησε την επομένη, ούτε ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου με τον οποίο συναντηθήκαμε, έδειξαν να ενοχλούνται, για την περιγραφή της πραγματικότητας. Αντιθέτως νομίζω πως οι αποκαλύψεις ίσως είναι υποβοηθητικές για να ασκηθούν πιέσεις ώστε να τελείώσει ο κατήφορος, της αποδυνάμωσης της άμυνας της Κύπρου, και του εμπαιγμού για την δήθεν προσπάθεια αμυντικής θωράκισης.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Mαλιστα,
Τραγικα πραγματα. Πῳς μπορω να βοηθησω? Εχω την δυνατοτητα να εξασφαλισω μηχανικους που μπορουν να κανουν εμπειρογνωμοσηνες, αναλογως το ειδος τη συντηρησης, καθως και μεταφραστες που μπορουν να μεταφρασουν τα ενχειριδια σε αγγλικα η και ελληνικα. Αλλα μαλλον δεν υπαρχουν λευτα, διοτι εταιριες πρεπει σιγουρα να υπαρχουν...